Tuesday, April 20, 2010

ntah haper ntah...

salam,
lama xmencOretkan rasa gundah gulana di hati nih kn..mcm best sgt perasaan hati tu..hek heleh..sebenarnya haku xsabar nk g hOneymoOn nih with my lOvely hubby la..about 2 week's lg nk g family day kt Langkawi, Kedah..last year dh g ngn family..this year ada lg rombongan makcik kiah gtu katanya..last year xde teman..this year ada penemannya..uhuk..uhukk..tp????FULUS nth ada ke idak nih nk g jalan2 jejauh cenggini..haddduuuiiiii....pecah tabung la jawabnyer kali nih..nth ada ke x isi dlm tabung tuh..pOning2..camana nk menjana pendapatan lebey nih arr???hurrrmmm...t sambung ag ar..nk memikirkan jawapan kjp nih...

-daaa-
i like this pic..so natural..sOwy guys...

Tuesday, April 13, 2010

kemenangan itu milikkuuuu....

lihatlah dOnia..lihatlah..aku menang..aku juara..kemenangan adalah milik haku sekrg...(hohohoho..b-lagak kn????)..xde paper y special sebOnarnya..aku mmg gumbira skali krn xdsangka2 cempedak m-jd nangka..eh bukan cempedak daa..tp xdsangka haku y xtau paper psl me-make up kn org tetiba jd menang dlm acara make Over..

ok la..sbnarnya cm ni stOry nyer..hari sabtu y b-tarikh 10 april 2010..aku merela-paksakan diri inih unk pergi kursus ketrampilan & disiplin dlm pekerjaan..punya baik tunggu punya tunggu punya tunggu..skali bkn kursus unk b-ketrampilan tp kursus unk cara2 mGunakan make up..kira cm memake Over kn diri sendiri la..cesssss....tipah tertipu..apabila dirangkum kn sumer skali kira ok la kursus nih..tau penceramahnya saper..dia ialah RYZAL JAMALUDIN..pereka fesyen & make up artis..xpenah tgk la dia nih kt telebisyen..xtau la kalu xkebetOlan kn..kira ok la dia bg psl tip's berpakaian & bersOlek..

ending prOgram pd ptg itu ialah mencari 4org model n 4org mak andam y terdiri d kalangan para peserta gak la..pilih punya pilih punya pilih..xcukup lg sOrg unk mak andam..pastu tetiba lak en.ryzal jamaludim y pilih unk mak andam y terakhir nih..haku dh takut dh nih..hbs bpOluh dh nih..sb per nk tau..sb staf y dtg dlm tu sumernya and the geng dan y paling menggeramkn aku & membuat aku pns punggung ialah diaOrg mula menyebut nama aku unk dicalonkan..dan seperti y sedia maklum aku la y terpaksa melangkah unk membuat demO di hadapan..dlm hati korang blh imagine sndiri la kn..aku mmg xnk kO pergi kt depan..cOz mmg haku xtau pape psl mencOntengkn muka org nih..y haku tau cOnteng muka sndiri xper la..slps itu bmula la sesi memake over model dgn menggunakan kaedah y tlh diberikan sebentar td..aku dh awl2 mintak maap kt model tu sb kalu tsalah conteng ke terkasar sapu ke sb aku mmg xtau lgsng nk buat..dah la masa y diberikan hanyalah 30 minit jer..terketar2 aku..siap berpeluh lg dlm dewan y membeku diselubungi air cond itu..dan setelah siap dlm masa y diberikan itu tibalah masanya en.ryzal jamaludin membuat keputusan bg memilih siapa pemenang dlm acara memake up kn org itu...dan tuan2 puan2 sekelian alam..aku amat tidak menyangka sama skali bahawa pemenang tempat pertama dibOlot oleh diri haku sendirih..muahahahahahahahaha..walaupun hadiahnya tidk selumayan mana tetapi aku puas krn dpt membuktikan kpd diri haku sndiri bahwa aku berani menyahut cabaran y tlh diberikan kpd aku..penceramah y mengOlakan majlis..en.RYZAL JAMALUDINmenerima hadiah drp penceramah..suka dOwh..inilah mangsa aku pd hari tu..kesian dia..nsb dia spOrting & byk bg tunjuk ajar pd aku..thanks sis..

kelahiran yg bru terjadi...

hai sumer...

issshhhh...i'm the bz wOmen la...(cesss....kunun2 kn...)sebenOrnya tersangatlah Xcited diri haku inih krn sesemenjak dua menjak nih..eh eh silap..pd mgu lepas..b-tarikh 09 April 2010 aku dgn bangga nya menObatkn diri aku telh meningkat umor krn telh dikurniaan 1org lg anak saudara baru...muahahahaha..intrO lebey skit xpe kn..actually my sis dh selamat melahirkan seorg 'lagi' cahayamata..alhamdulillah..dan kelahiran yg kedua ini pn girl jugk..sb yg sulOng nya pn girl..seberat 2.99 kilO di Hospital Nur Zahirah Kuala Terengganu jam 11.30 mlm..hurmmm..msa pregnant & scan bOy..tp tetiba bila kuar girl..xpe la..kuasa Yang Maha Esa..kita sbg manusia besa hnya menerima dgn hati t-buka..ibu & anak dh selamat pn syukur sgt2..tp nama xdpt nk pamer lg kt sini kerana xdiberikan lg Olh mak bapak nyer..ntah bila nk bg pn haku xtau..ni ler rupe kakak nyer...

Sunday, April 4, 2010

haruskah @ xharus......

aku pOn xtau knp aku tlis entry mcm ni d saat ini..hati aku + jiwa aku cam xberapa nk sihat + sedap jer..nk kata 1keluhan pOn xjugak tppppp...hurmmm...ntah la..buat saat nih n ketika nih diri haku ini mmg xleh nk bfikir..xleh nk kata paper..xleh nk buat paper...bak kata lagu nyanyian Tila....

" ku tak akan bSuara.."
" walau diri mu kekurangan.."

tpppp..sesungguhnya...hati aku amat kuat bKata2 bhwa..knp + mGapa + bagaimana + dan mana2 lah...



serahkan saje pd yg pakarrrr...