Tuesday, August 23, 2011

fuuhhhh...fuuusss...uhukkk...uhukkkkk....

ooohhhooooiiiii....

lamanya tidak keudara nih...ala....dh berhabuk berkulat berkarat dh sumer perkakas yg ada..skrg xtau la mana 1 nk dimulakan unk citer dulu..ttg apa dulu yg ptt dibgtahu ar..

emmmmm....





eeeemmmmmmm.....






eeemmmmmmm.....







eeemmmmmmmmmm......







eeemmmmmmmmmm....





























camnilah..insya Allah klu ada masa akn sy ceritakan satu persatu dr mula okeh babeh...

Wednesday, November 17, 2010

berkOrban @ terkorban???

salam.

terlebih dahulu ingin mengucapkan selamat hari raya aidil adha @ lebih dikenali hari raya kOrban.hurmm...dh lama xmenghupdate bLog kn..nth la..nak kata bz pn ada jugak..nak kata sibuk pn ada jugak..mcm2 la dicampur gaul kn skali..

sebenarnya..byk sgt2 kejadian yg berlaku selama mana i xmenghupdate blog nih..byk sgt2 sampai xterkira byk nyer..tp apa pun dipanjatkan kesyukuran kpd Yang Maha Esa kerana telah memakbulkan doa yg selama ini sy pohon dr Nya.Amin.semOga apa yg dihajatkan akan menjadi suatu kepastian pd hari kelak.Insya Allah.Amin.segala kenikmatan yg telah diberikan oleh Allah s.w.t. kpd sy tidak ternilai maknanya.semoga apa yg telah sy miliki pd saat ini akan berkekalan hga unk selamanya.

Sunday, October 3, 2010

lamer nyer...

salam
lama nyer xkeudara kan..ces..ces..ces..maybe mood rayer msh ada lg kot..kih..kih..kih..xde makna nyer..tp kata rayer sebulan kn??sb pOse nyer sebulan la..wakakakaka..

tp kn mood pas rayer ni lain mcm jer rsa..ye la..kalu msa bulan pose mst bz..sb nyer kan 1 hri pose..so msg2 akn ternanti nantikan waktu berbuka la..pastinyer nk masuk waktu tu dh tercongok depan makanan..dh siap sedia bersila depan nasi..tangan dh mengigil dh pegang cawan ni ha..dan2 masuk waktu terus meneguk air gtu ha..walaupon agak melucukan keadaan itu..tp adakah anda tahu masa kecik pn sebegitu la kita..cuma kita ni aje yg xingat dh keadaan tu sumer..

tp skrg bulan pose dah berlalu..bulan syawal pn hampir ke penghujung..aktiviti unk hari2 yg mendatang perlu diteruskan jugak xkira apa yg ada dihadapan..cuma kita shj yg perlu mencorakkannya supaya apa yg berlaku mengikut keperluan & apa yg difikirkan benar..

p/s apa kaitan tajuk kat ats dgn apa yg aku tulis arrr...konpius..konpius..

Monday, September 13, 2010

SELAMAT HALI LAYER...

salam,semua..

dikesempatan ini sy selaku mewakili diri sy sendiri ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin manalah tahu kot ada tersilap kata @ pape la kan..kita ni sbg manusia biasa mmg xkan lari lagi dr membuat kesilapan..

alhamdulillah..hari ni dh masuk hari raya aidilfitri ke 4 hari nya..so far setakat hari ni ok la pabila menyambut hari yg mulia nih..tambah2 plk tahun ni tahun pertama menyambut bersama hubby kn..so sibuk la skit pergi beraya umah sanak saudara kat sebelah dia lg..sebelah haku lg kn..sudah la merepek..nk sambung keje..daa..

Saturday, September 4, 2010

isk..isk..isk..sedihnya..dh nk pergi dh ker???

salam semua,

dlm masa 5 hari je lagi kita semua umat islam akan menyambut hari kebesaran iaitu HARI RAYA AIDILFITRI..setelah sebulan kita berpuasa tibalah masa unk kita bergembira.tp jgn dilupa pd yg kurang upaya tau..dh xlama tu kn..so mana2 yg xsiap lg tu silalah membuat persiapan sekarang...almaklum la xnak la kn t nk raya besok dh bru terkocoh2 g cri brg2 raya..t ada yg tercicir kn susah plk..

tp dlm kita nk membuat persiapan raya tu jgn la kita lupa pd amalan kita..maksud kt cni amalan di dlm bulan yg mulia ini..marilah sama2 kita membuat seberapa byk amal kebajikan @ perkara2 yg boleh mendatangkan pahala pd diri kita..sb belum tentu ramadhan akan dtg kita akn dipertemukan lagi..ramadhan tahun ni dh nk pergi dh..so kita buat la amal ibadat seberapa byk yg boleh sementelah ramadhan masih ada lagi walau akan pergi dlm masa 5 hari je lg..dan yg paling penting sama2 la kita mencari sepuluh mlm terakhir iaitu mlm lailatul qadar yg sering diimpikan semua umat islam unk dipertemukan dgn mlm tersebut..malam yg penuh dgn kenikmatan & keberkatan..aiii xnak ke kita???kalu nak moh la sama2 kita beramal ibadat mulai saat ini..sempat lg nih..mana tahu kita salah seorang yg akn merasai nikmat yg telah Allah swt kurniakan kpd kita..

Friday, August 27, 2010

tik tOk tik tOk..xlama dah..

salam kengkawan,
pOse x hari nih ar???hihihihi..(mengada kn..)mesti la pose kn..xbaik la kalu meninggalan amalan mulia dlm bulan nih..lain la kalu..ehem..ehem..paham2 jer la kn..yg tu xpe tp kena jugak ganti bila dh hbs bulan pose nanti..same jer..xde beza pn..(aper aku merapu nih..isshhh..)
skrg ni ngah keje tp sempat la curik masa jp menulis belOg nih..sajer je nk menghilangkan kegusaran di hati..(kegusaran???)diam xdiam dh masuk 17hari kita semua megerjakan ibadah puasa nih..diam xdiam lagi 14hari nk rayer kn..ish..ish..ish..kjp jer rsa..cm baru je pose rase..cm baru semlm pose..haaiii..nanti dh nk raye kn..persiapan raye camner??dh siap sumenya??tp kn knp perasaan nih cm besa jer..xde rsa pn nk raye ke hape ke..tp ttp la apply cuti kn tahun nih first time nk raye ngn hubby kn..so kena la amk detik nih..bkn selalu dpt peluang cam nih..setahun sekali tau..
hurmmm...nth la knp rsa cam nih..besa ok jer bila nk rayer..xcited tu x la tp perasaan teruja bila terdgr lagu rayer yg berkumandang dlm radio tu yg semangat tetiba lak pOp!!! melonjak naik..(bkn saje psg cd ke hape eh...)tp thn ni lain mcm lak rsa..sepatutnya kena bergumbira la kn dh tahun nih raye ngn hubby..yg mmg sah2 dh milik kita..(dulu xsah ag..)ngn sanak sedara ag berkumpul walau xberapa kenal tp leh la kenal2..
issshhhh...kusut2..hape punya perasann mcm nih ni arr...syOh..syOh..syOh..jauh skit..xsuka ngn perasaan cam nih..ssssyyyooooooohhhhhhhhhh.....

lOkasi : office
jam : 13:16
hari : jumaat (time solat jumaat)

Wednesday, August 18, 2010

kenapa???kenapa????kenapaaaaaaaa....

hai salam..

dh siap berbuka pOse dh ker???hehehehe..mcm la haku nih pose kan..upppssss...terlebey sudah..
sebenarnya mlm ni tetiba jd blurgh..xtau knp jd camnih..tp sebelum buka blog bukan main mcm2 cite nk taip dlm blog..sampaikan xtau yg mana 1 nk cite dlu..tp skrg nih cam sume cite tu dh lari dr fikiran..dh xde satu pn.. :-'(
td ptg mcm besa la kn amalan di bulan ramadhan mmg akn g bazar ramadhan unk mencari kuih muih..tp hari nih ntah knp terasa sgt2 nk g kt bazar..besanya xde la xcited cm hari nih..selepas hubby balik & siap2 trus ke tempat bazar..mula2 sampai trus beratur menunggu makanan kt situ...sedang asyik bersembang2 ngn hubby semasa menunggu makanan tetiba la haku ternampak sesuatu yg aku sendiri xnak lihat sebenarnya..

dan2 jugak masa tu haku terkedu seraya memalingkan muka ke arah lain..Ya Allah..hanya Allah shj yg tahu perasaan haku pd masa tu..gembira pn ada..tkt pn ada sb bimbang kehadiran haku akn diketahui..sadis pn ada kerana xsangka akan nampak semua kejadian tu pd hari ini..mmg la selama ni aku berdOa pd Yang Maha esa yg aku nk sgt tgk ni semua..tp xsangka betapa besarnya kuasa Allah swt pd umatnya kerana sesingkat ini aku akan menghadapii semua ni..mmg aku xsangka sgt2..

Ya Allah Ya Tuhan ku..aku sebagai hambamu memohon pdmu Ya Allah..kau tabahkanlah hatiku dlm menghadapi semua ujian dr Mu, Kau tabahkanlah hati kuatkan iman ku agar aku dapat menjalani kehidupan dgn sebaiknya,amin.

p/s ; bersyukur kerana dipertemukan dlm keadaan yg amat baik sekali..alhamdulillah.