Friday, August 27, 2010

tik tOk tik tOk..xlama dah..

salam kengkawan,
pOse x hari nih ar???hihihihi..(mengada kn..)mesti la pose kn..xbaik la kalu meninggalan amalan mulia dlm bulan nih..lain la kalu..ehem..ehem..paham2 jer la kn..yg tu xpe tp kena jugak ganti bila dh hbs bulan pose nanti..same jer..xde beza pn..(aper aku merapu nih..isshhh..)
skrg ni ngah keje tp sempat la curik masa jp menulis belOg nih..sajer je nk menghilangkan kegusaran di hati..(kegusaran???)diam xdiam dh masuk 17hari kita semua megerjakan ibadah puasa nih..diam xdiam lagi 14hari nk rayer kn..ish..ish..ish..kjp jer rsa..cm baru je pose rase..cm baru semlm pose..haaiii..nanti dh nk raye kn..persiapan raye camner??dh siap sumenya??tp kn knp perasaan nih cm besa jer..xde rsa pn nk raye ke hape ke..tp ttp la apply cuti kn tahun nih first time nk raye ngn hubby kn..so kena la amk detik nih..bkn selalu dpt peluang cam nih..setahun sekali tau..
hurmmm...nth la knp rsa cam nih..besa ok jer bila nk rayer..xcited tu x la tp perasaan teruja bila terdgr lagu rayer yg berkumandang dlm radio tu yg semangat tetiba lak pOp!!! melonjak naik..(bkn saje psg cd ke hape eh...)tp thn ni lain mcm lak rsa..sepatutnya kena bergumbira la kn dh tahun nih raye ngn hubby..yg mmg sah2 dh milik kita..(dulu xsah ag..)ngn sanak sedara ag berkumpul walau xberapa kenal tp leh la kenal2..
issshhhh...kusut2..hape punya perasann mcm nih ni arr...syOh..syOh..syOh..jauh skit..xsuka ngn perasaan cam nih..ssssyyyooooooohhhhhhhhhh.....

lOkasi : office
jam : 13:16
hari : jumaat (time solat jumaat)

Wednesday, August 18, 2010

kenapa???kenapa????kenapaaaaaaaa....

hai salam..

dh siap berbuka pOse dh ker???hehehehe..mcm la haku nih pose kan..upppssss...terlebey sudah..
sebenarnya mlm ni tetiba jd blurgh..xtau knp jd camnih..tp sebelum buka blog bukan main mcm2 cite nk taip dlm blog..sampaikan xtau yg mana 1 nk cite dlu..tp skrg nih cam sume cite tu dh lari dr fikiran..dh xde satu pn.. :-'(
td ptg mcm besa la kn amalan di bulan ramadhan mmg akn g bazar ramadhan unk mencari kuih muih..tp hari nih ntah knp terasa sgt2 nk g kt bazar..besanya xde la xcited cm hari nih..selepas hubby balik & siap2 trus ke tempat bazar..mula2 sampai trus beratur menunggu makanan kt situ...sedang asyik bersembang2 ngn hubby semasa menunggu makanan tetiba la haku ternampak sesuatu yg aku sendiri xnak lihat sebenarnya..

dan2 jugak masa tu haku terkedu seraya memalingkan muka ke arah lain..Ya Allah..hanya Allah shj yg tahu perasaan haku pd masa tu..gembira pn ada..tkt pn ada sb bimbang kehadiran haku akn diketahui..sadis pn ada kerana xsangka akan nampak semua kejadian tu pd hari ini..mmg la selama ni aku berdOa pd Yang Maha esa yg aku nk sgt tgk ni semua..tp xsangka betapa besarnya kuasa Allah swt pd umatnya kerana sesingkat ini aku akan menghadapii semua ni..mmg aku xsangka sgt2..

Ya Allah Ya Tuhan ku..aku sebagai hambamu memohon pdmu Ya Allah..kau tabahkanlah hatiku dlm menghadapi semua ujian dr Mu, Kau tabahkanlah hati kuatkan iman ku agar aku dapat menjalani kehidupan dgn sebaiknya,amin.

p/s ; bersyukur kerana dipertemukan dlm keadaan yg amat baik sekali..alhamdulillah.

Sunday, August 15, 2010

sY telah rasai..anda pula bagaimana..????


Produk Pelangsingan Badan Terkenal Di New Zealand Kini Di MALAYSIA !
Hasil dari kejayaan dan sambutan yang luar biasa dari produk kolostrum Alphalipid Lifeline, langkah seterusnya NZ NEW IMAGE telah memperkenalkan satu lagi produk baru yang BAKAL MENGGEGARKAN pasaran Malaysia.


Memegang Rekod Dunia dengan penurunan berat badan 64kg dalam masa 1 bulan
Melangsingkan badan secara sihat & semulajadi dengan program yang ringkas & mudah
Sihat dengan zat-zat pemakanan yang seimbang
Kadar penurunan berat yang seimbang & sekata, tiada masalah kulit kendur & berkedut
Masalah kesihatan yang dialami bertambah baik tanpa disedari


Nak kurus tanpa perlu berlapar?
Bunyinya seperti anda tak percaya.. tapi itulah hakikatnya apabila anda mengikuti program diet secara sihat bersama slim diet 2 (SD2).Slim diet 2 adalah produk pelangsingan badan yang terkenal di New Zealand dan kini baru dipasarkan di Malaysia. Program yang berdasarkan kepada penyimpanan protein dan diet ketogenik ini adalah hasil kajian sekumpulan ahli perubatan dari Harvard Medical University ( Dr.George Cahill and Dr. George Blackburn).

Kelebihan menjalani program Slim Diet 2:

Ianya adalah selamat kerana ia berasaskan protein soya dan zat-zat pemakanan yang seimbang. Tidak mengandungi segala jenis dadah yang berbahaya dan ianya adalah produk di bawah kajian pakar-pakar perubatan.

Ianya adalah berkesan. Kita merasa kenyang walaupun proses penurunan berat badan masih berterusan. Ia juga tidak menimbulkan kesan kulit kendur dan berkedut selepas penurunan. Penurunan purata 1 minggu adalah 3kg jika setia pada program tanpa perlu berlapar.

Program SD2 juga adalah lebih menjimatkan jika dibandingkan dengan program-program yang lain yang beasaskan latihan fizikal dan kawalan kalori. Maksudnya disini adalah kos perkg bagi penurunan berat badan adalah lebih murah.

Sd2 juga menyebabkan proses nyahtoksik dan pembersihan sistem badan secara semulajadi. Tidak perlu ubat tambahan untuk proses ini. Cukup dengan meminum air yang banyak.|

yang penting sekali, kita boleh mencapai penurunan berat badan yang maksimum dalam masa yang singkat dan kemungkinan penambahan balik berat badan atau 'yo-yo effect' dapat dikurangkan.

Prinsipnya menghampiri pengurangan berat badan secara semulajadi dan ianya terbukti berkesan dan selamat. SLIM DIET II membekalkan kesemua zat pemakanan yang seimbang seperti protin berkualiti tinggi, pelbagai vitamin, galian mineral dan asid lemak dalam jumlah keperluan seimbang. Ianya juga telah diperkayakan dengan protin (protin soya isolat). Masalah kesihatan yang sedang dialami juga bertambah baik tanpa anda sedari seperti darah tinggi, sakit jantung, masaalah berkaitan pernafasan dan obesiti. Insya'allah. Ianya tidak menyebabkan:

Rasa lapar yang menyeksakan. Hanya makan makanan anda seperti biasa 3 kali sehari.

Ianya tiada kesan sampingan dan rasa tidak selesa yang kerap berlaku dalam program penurunan berat biasa yang lain.

Pengurangan berat badan melalui SLIM DIET II adalah mudah, selamat dan berkesan. Pengurangan berat badan adalah PASTI manakala rasa lapar dapat dihindari. Paling penting ialah kemungkinan penambahan balik berat yang dikurangkan adalah sangat rendah.

So sekiranya anda mahukan lebih byk infOrmasi pasal SLIM DIET II ini,boley la menghubungi sy unk sebarang pertanyaan.
019-2318519-illa

p/s ; sy telah menggunakan produk ini dan hasilnya tidak menghampakan sy..

Tuesday, August 10, 2010

tibanYa bulan mulia unk umat ISLAM..

salam,

esOk kn kengkawan dh masuk 1 ramadhan & malam ni insya Allah akn diumumkan esOk pOse @ x la kt dlm telebisyen..tp xpayah umum kn sb dh tau dh bila nk pose..tp coz amik syarat kata org kn so diadakan la pengumuman itu..

tahun ni kn kengkawan adalah merupakan tahun pertama i berpuasa bersama suami tersayang & tercinta..insya Allah menyambut raya pn bersama & merupakan tahun pertama menyambutnya..camana la kan menyambut puasa pd tahun nih bersama si hubby nih..tahun sebelum2 nih solat tarawikh ada yg pergi & ada x..almaklum ah..rsa rajin pergi rasa malas xpergi..bgs betul amalan masa jd anak2 dara dulu kn..kalu time pose jgn la kata yg bukan2 plk..sememangnya xpernah ponteng pose KECUALI xleh pose baru ah xpose..tp tu bukan dinamakan ponteng tau..

satu lagi perihalan pose ni i mmg xleh bgn sahur tau..bgn xper tp xleh ar nk makan cam org lain berpulun2 membaham makanan coz bimbang akan kelaparan pd esk hari..almaklum la pose kn..menyimpan makanan la dlm tubuh..tp i kalu makan kn mmg dan2 la esok kul8 perut dh menyanyi2 meminta bekalan makanan..xsampai separuh hari i dh lembik dh..so mmg dr kecik lg xpernah bgn sahur..kalu bgn pn just minum air seteguk & trus sambung tidur sb menyimpan mata unk esok hari bimbang akn mengantuk waktu sekolah @ keje..gtu la rutin masa anak2 dare dulu kn..kalu mak i yg kejutkan mesti la seisi rumah akan dgr..2 3 kali ketuk pintu bilik idak nyer bgn lg..nk pecah pintu bilik baru bunyi suara..tu pn sayup2 jerk..tp sekarang nih dh bersuami kn..xtau la hape rutin harian bulan ni sekarang..dh xleh kot jdik cam dulu..kena ikut la apabila disuruh bgn akn bgn la pd pg2 hari..

di bulan mulia & bulan baik nih,i nk memintak maap la kt sape2 yg i pernah marah2 ker..kecik kan hati ker..especially to my hubby la kot..walaupun baru esOk pertama kali nk puasa bersama dia tp selama kenalan ngn dia yg xsampai setahun nih..maybe byk kesalahan yg i buat kt dia tanpa sedari & i mmg menyedari..dgn ketabahan my hubby melayan karenah i yg mmg menyakitkan hati nih..makin bertambah la kasih syg i pd dia..thanks syg..muah2..semOga ramadhan pd tahun nih amat bermakna buat kita & semOga kita tabah & sabar menghadari karenah msg2 dlm alam rumahtangga ini.AMIN.yg lebih utama lg semoga amalan yg kita buat mendapat keberkatan dr Nya.

perbanyakkan lah berdOa semoga kita mendapat keberkatan dunia & akhirat.insya Allah

Monday, August 9, 2010

hOneymOon lagik????....

hai kenkawan..sowy la wei..i lupa la nk mengh-update pic masa i pergi berjalan2 ngn family hubby i..cessss...konon2 kn..xder la sebonar eh..hari tu i pergi ke tapah,Perak sb ada kenduri kawen kt sana..so kira mengeratkan tali silaturahim la kata worang kata..dlm 4 buah kereta yg g & kiranya konvoi la nih..& i menggunakan la masa nih unk hOneymoon plak unk kali ke brape ntah kt sana..sb lepas g kt tapah tu trus naik cameron highlands & jalan2 plk kt sana..kira ambik kesempatan..sambil menyelam sambil minum air la kata worang kata..penat tu off course la kan..dh drive keta lag..& by the way yg menyeronok kan i masa pergi tu bkn pe..buat pertama kalinya pergi ngn keta i la u..teruja tau coz xsangka la kan keta buruk tu leh g jauh sampai cam tu skalik..kalu keta org lain i xheran la ni sb keta i so mmg la i heran..wakakakakaka..xder koje betul..

di saat2 genting bercampur sedey krn nyawaku telah berada dlm keadaan parah..

di dalam dewan perkahwinan di tapah,perak..

air terjun lata iskandar..


bersama pasangan pengantin baru di rumah kuartes TNB kt cameron hinghlands..

dalam perjalanan nk balik dah..

sempat lagi singgah kt genting hinghlans..bebudak campur org tua nk naik kebel car plk..hadoyaiii..lambat plk la sampai kt umah..

xtau pe benda pon..

salam..

ntah hape la aku nk coret kn..
lama sgt2 xmenulis dlm blog ni hah..sb xtau nk tulis apa kn..
apa la aku mengarut nih..tp nk mengarut apa lagi kn..gni je la kn..suddenly..kebelakangan ni byk sgt perkara b'laku yg melibatkan perasaan..byk sgt2..xnk la kata org t aku ni buka pekung di dada plk..kdg2 terfikir jgk..adakah aku patut lepaskan segala apa yg aku buat skrg nih & hidup seperti biasa & cam xdr pape yg berlaku..kiranya hari2 buat kewajipan sebagai seorang iateri je la..time keje g keje..time habis keje balik & siap2 ttg hal rumahtangga..adakah itu yg sepatutnya???adakah bila keadaan gtu tjadi baru la hidup "sesetengah pihak" ni puas hati???

sebenarnya kn xbaik la kalu kita ni hidup dengki-mengdengki antara 1 sama lain..apa susah kalu kita berbaik ngn semua org..ni idak..baik kat depan jer..pijak kerengga pn xmampOss..uuupppsss....mampus (bahasa elok skit)..kemain lg gaya nyer hik hik hak hak hok hok kt depan kita..blakang kita jgn kata gunting dalam lipatan tp dh mcm parang dlm lipatan..ko kerat berpuluh2 kawan nih..kn ke xbaik cam gtu..lebih2 lagi kita nih nk menyambut bulan mulia bulan ramadhan..jd lagi la elok kita berprasangka elok ngn semua org..baik kat depan & baik jugak la kt blakang..apa yg kita buat kt dalam dunia nih dah ditulis di kiri kanan bahu kita..so xkan terlepas semuanya..bukan hari nih mesti esk lusa org akan tahu jugak..

p/s= merepek jerk kan..ntah pape haku nih..